Světelná reklama a další světelné komunikační nástroje jsou významnou součástí oboru marketingu at retail, a proto projekty v oblasti světelné komunikace patří k aktuálnímu programu asociace POPAI.
Důležitým projektem programu POPAI CENTRAL EUROPE pro světelnou reklamu
je unikátní systém pro jednotné značení světelných reklam, jehož cílem
je pomoci zadavatelům reklamy lépe se orientovat v dostupných
možnostech provedení světelné reklamy a následně zjednodušit a
zefektivnit komunikaci s výrobci reklamy.
„Při přípravě nového
systému značení světelných reklam jsme vycházeli ze skutečnosti, že
zadavatelé reklamy nemají v současnosti komplexní přehled o možnostech,
které nabízí světelná reklama, o světových trendech v této oblasti, o
typech světelné reklamy, o škále materiálových a technických řešení,
které lze využít,“ uvádí Radomír Klofáč ze společnosti MORIS design,
který jako garant projektu zajistil zpracování systému s dalšími členy
POPAI CE z oboru světelné reklamy.
V rámci projektu bylo
upřesněno a unifikováno názvosloví v oblasti výroby světelné reklamy.
Realizátoři projektu využili zkušeností z již stanoveného modelu značení
světelné reklamy v Německu, který rozšířili a inovovali o nové
praktické prvky v souladu s trendy oboru. Systém značení je zpracován ve
srozumitelné a přehledné formě tak, aby mohl být aplikován i v dalších
zemích.
Pro značení profilů reklam systém používá jednoduché
číselné a abecední kódy, které specifikují jednotlivé prvky pro zadání
výroby a instalaci světelné reklamy. Značení popisuje základní prvky,
které jsou důležité pro komunikaci: způsob prosvětlení nebo nasvícení,
technologické provedení, materiál, druh světelného zdroje a jeho
umístění, způsob instalace.
Systém zahrnuje rovněž poptávkový
formulář pro výrobu světelné reklamy, který umožňuje upřesnit konkrétní
řešení a zlepšit komunikaci mezi výrobcem a zadavatelem světelné
reklamy.
Nový systém jednotného značení světelných reklam
POPAI CE bude prezentován v rámci mezinárodní sítě POPAI a záměrem této
iniciativy je, aby byl systém přijat a využíván jako norma světové POPAI
v oblasti světelné komunikace.
POPAI CE se zaměří na objasnění
nového systému zadavatelům reklamy s cílem přiblížit jim výhody jeho
aplikace. Nový projekt bude přestaven na odborných akcích v tuzemsku i v
zahraničí, bude například součástí přednáškového bloku na veletrhu
Reklama, Polygraf 2009. Na základě dohody se Sdružením dodavatelů pro
signmaking ČR bude nový projekt prezentován na společných akcích
pořádaných oběma asociacemi a přispěje tak k další vzájemné spolupráci
mezi POPAI CE a Sdružením dodavatelů pro signmaking ČR.
Daniela Krofiánová