Česká kosmetická firma Manufaktura v několika svých prodejnách v červenci 2022 spouští pilotní projekt prodeje stáčené kosmetiky BEZ OBALU. Reaguje na aktuální trendy v oblasti ekologie a udržitelnosti a zároveň plní přání svých věrných zákazníků, kteří po stáčeném sortimentu volali.
Úspora obalového materiálu i peněženky
Hlavní myšlenkou bezobalového prodeje je samozřejmě úspora obalového materiálu, který při spotřebě kosmetiky vzniká. Zákazník může lahvičku využívat opakovaně a ušetřit tak mnoho jednorázového plastu. Nádoby, ze kterých se kosmetika v prodejnách Manufaktura stáčí, se po vyčerpání vracejí zpět do výrobního závodu Manufaktury v pražských Čakovicích, kde se hygienicky vymyjí a znovu použijí. Díky tomu nevzniká ani žádný zbytečný odpad při výrobě.
Dalším benefitem je cenová úspora. Zákazník při každém bezobalovém nákupu ušetří přibližně 20 % oproti ceně výrobku v originálním balení.