POPAI CENTRAL EUROPE pořádá soutěž POPAI STUDENT AWARD, která je zaměřena na podporu a rozvoj spolupráce se zástupci a studenty středních a vysokých odborných a uměleckých škol se specializací na marketingovou podlinkovou komunikaci v České republice a na Slovensku. Nabídka účasti v soutěži je rovněž komunikována školám v dalších evropských zemích.
Soutěž patří k úspěšným projektům POPAI CE s významným nárůstem počtu soutěžních prací a jejich kvality. Pro zadavatele reklamy i soutěžící je soutěž jedinečnou příležitostí pro navázání spolupráce prostřednictvím nových kreativních nápadů studentů.
Celý projekt soutěže je koncipován tak, aby poskytl účastníkům soutěže co nejvíce nových informací z oblasti marketingové komunikace v prodejních místech. Pořadatel soutěže organizuje v průběhu projektu setkání studentů se zadavateli reklamy i výrobci POP.
Osmnáctý ročník soutěže proběhne v období leden – listopad 2024.
Podpořit výchovu nových odborníků pro podlinkovou marketingovou
komunikaci z řad studentů. Umožnit studentům, aby se aktivně zapojili do
oboru marketingové komunikace. Nabídnout nové možnosti spolupráce mezi
zadavateli reklamy a školami prostřednictvím nových kreativních nápadů
studentů.
Příležitost pro studenty navázat spolupráci s významnými zadavateli reklamy a získat nové možnosti pro uplatnění v oboru.
a) v rámci celé mediální kampaně soutěže (prezentace soutěže v odborných časopisech, na odborných akcích POPAI, v propagačních materiálech soutěže, formou direct mailu, elektronických newsletterů a informací o soutěži v celosvětové síti POPAI),
b) v rámci samotné soutěže, kdy expozice vítězných prací bude součástí významné akce POPAI DAY, včetně vyhlášení výsledků soutěže na gala večeru akce,
c) katalog soutěže v elektronické i tištěné formě, ve kterém budou prezentovány soutěžní práce včetně škol, kde návrhy vznikly.
Navázání kontaktů a spolupráce s asociací POPAI, která v celosvětovém
měřítku sdružuje významné výrobce prostředků POP komunikace, zástupce
dodavatelů značkových výrobků a maloobchodu.
Studenti soutěží o:
Při hodnocení prací se bude zejména posuzovat:
Při hodnocení prací se bude zejména posuzovat:
Organizátorem a odborným garantem soutěže je POPAI CENTRAL EUROPE.
Hodnocení studentských soutěžních prací probíhá na zasedání všech členů
poroty v místě vystavení soutěžních prací. Jednotlivé soutěžní práce
jsou hodnoceny dle stanovených kritérií ústně, hodnocení je řízeno
moderátorem. Vítězové jednotlivých kategorií jsou stanoveni na základě
závěrů poroty.
Kategorie „Nejlepší design POP materiálu (3D)“
Vítěz
soutěžní kategorie obdrží za nejlepší návrh POP dle konkrétního briefu
zadavatele odměnu v celkové výši 15.000,- Kč (uvedená částka podléhá
srážkové dani).
Kategorie „Nejlepší grafický 2D návrh“
Vítěz
soutěžní kategorie obdrží za nejlepší návrh POP dle konkrétního briefu
zadavatele odměnu v celkové výši 15.000,- Kč (uvedená částka podléhá
srážkové dani).
Kategorie „Nejlepší návrh in-store komunikační kampaně“
1. místo - vítěz kategorie obdrží odměnu ve výši 10.000,- Kč
2. místo - odměna ve výši 5.000,- Kč
3. místo - věcná odměna
(Uvedené částky podléhají srážkové dani).
Na základě doporučení odborné poroty si organizátor vyhrazuje právo neudělit některé ceny.
V souladu s trendem digitalizace v retailu podporujeme zařazení prvků digitální in-store komunikace do briefů pro všechny soutěžní kategorie. Jedná se například o zakomponování digitální obrazovky do POP realizace, využití QR kódu či jiných interaktivních digitálních prvků, zařazení LCD displejů, využití sociálních sítí, aplikací v rámci návrhu in-store kampaně a dalších. Mezi studentskými návrhy, které budou obsahovat jeden nebo více digitálních prvků jako součást návrhu v kterékoliv ze soutěžních kategorií, bude odbornou porotou vybrána soutěžní práce, která získá zvláštní cenu za využití digitálního nástroje.
Podmínkou účasti v soutěži je vyplnění přihlášky do soutěže a předání návrhu v elektronické podobě emailem nebo přes webové úložiště k publikačním účelům. Maximální velikost souboru s návrhem v elektronické podobě je 10 MB.
Pro hodnocení a k dalším výstavním účelům u kategorií „Nejlepší design POP materiálu (3D)“ a „Nejlepší grafický 2D návrh“je třeba dodat soutěžní práce ve formě výtisku navrhovaného řešení o rozměrech A2 (420 x 594 mm) na výšku na tuhé podložce (kapa apod.). Prezentační panel je určen pro hodnocení a k dalším výstavním účelům.
Prezentační panel v tištěné i elektronické podobě musí zahrnovat maximum informací o navrhovaném řešení.
Vyplněné písemné přihlášky studentů budou potvrzeny razítkem školy.
Přihlášená práce může být prací jednoho studenta nebo prací studentského týmu.
Svým podpisem na přihlášce autor souhlasí s podmínkami soutěže a zároveň dává souhlas k dalšímu bezplatnému využití soutěžních prací k výstavním a publikačním účelům při plném respektování autorských práv.
Oceněné práce budou vystaveny v rámci soutěžní expozice POPAI AWARDS – tyto práce budou prezentovány formou prezentačních panelů dle dohody s organizátorem.
Termín pro odevzdání soutěžních prací je 25. 10. 2024.