Celosvětový trend
„Máme zkušenosti
z mnoha našich poboček v zemích po celém světě, které dokládají, že
programatická reklama je nejen stále žádanější, ale především, že se jedná o
velmi efektivní segment reklamy s velkou budoucností,“ říká Dana
Běloušková, ředitelka agentury POS Media, která je výhradním
poskytovatelem digitálních reklamních nosičů v síti hypermarketů Albert
v České republice.
Například rumunská pobočka POS
Media zahájila prodej Digital Out-of-Home (DOOH) díky exkluzivnímu partnerství
se společností Carrefour. Ta začala své prodejny digitalizovat v roce 2020
a v současné době síť DOOH v prodejnách Carrefour čítá více než 1 100
obrazovek. POS Media začínala v roce 2021 v Rumunsku se třemi kampaněmi,
zatímco vloni už to bylo sedmdesát kampaní s celkovým rozpočtem přes půl
milionu eur.
Novozélandská asociace
OOHMAA sdružující společnosti, které působí v oblasti Out-of-Home (OOH)
medií uvádí, že výnosy z tohoto reklamního segmentu od roku 2010 prakticky
nepřetržitě (s výjimkou pandemie covidu) stoupají. Například v období mezi
lety 2019 a 2023 vzrostly výnosy z OOH reklamy o třináct procent. Další
průzkum z roku 2023, který realizovala agentura PQ Media, ukazuje, že DOOH
byl v roce 2022 celosvětově nejrychleji rostoucím mediálním segmentem.
Podle marketingových
odborníků je tato skutečnost způsobena především čtyřmi faktory. Prvním
z nich je klesající zájem o televizní, rozhlasovou a printovou reklamu. DOOH
reklamě nahrává i nárůst obyvatel měst a času stráveného s digitálními
médii. A v neposlední řadě je to potom rozvoj nových technologií, které
s sebou nesou nové možnosti realizací.