25.09.2024

Digitální elektrohračička posunula hranice stojanové supervýzvy!

Novinka POPAI CESeminář POPAI CE

V polovině září proběhl druhý ročník semináře pořádaného asociací POPAI CE s podtitulem „stojanová supervýzva“. Navázal tak na jeho úspěšný loňský ročník, kdy jeho účastníci navrhovali a vytvářeli in-store řešení podle předem stanoveného zadání. Podle konstatování hodnotitelské komise, byly výsledky práce letošních účastníků o notný kus dokonalejší.

V prostorách Magenta Experience Centra v pražském obchodním centru Arkády Pankrác proběhl v polovině letošního září již druhý ročník semináře, jehož účastníci si na vlastní kůži (ruce a hlavy) vyzkoušeli tvorbu in-store řešení. Protože nešlo o seminář formou přednášky, ale praktický workshop, měli možnost díky networkingu načerpat poznatky jak od svých kolegů, tak také z poznámek a hodnotícího vysvětlení odborné komise, která z vyrobených exponátů vybrala tři nejlepší.

Předávání zkušeností v týmech

Účastníci byli rozděleni do šesti týmů, složených ze zástupců retailu, dodavatelů a studentů grafických škol. Ti tak od svých starších kolegů získávali další zkušenosti z praxe, přičemž na oplátku do tvůrčí činnosti týmu vnášeli mladý svěží vítr. Tvůrcem zadání se letos exkluzivně stala společnost ROSSMANN, která do stojanů dodala to hlavní - produkty, které měly soutěžní stojany co nejlépe propagovat. Prvním z nich byly ekologické tablety do myčky na nádobí, druhým pak tělový sprej, který tvoří lehkou alternativu tělového mléka. O tom, pro který výrobek mělo družstvo vytvořit stojan, rozhodl los.

Materiál zajistili partneři

Na návrh a vlastní realizaci měly týmy stanovený čas, který jakkoli se zdál zpočátku dlouhý, v závěrečném klání se hrálo o každou sekundu. K dispozici měly nástroje pro výrobu z materiálu, který pro workshop dodali partneři. Základem stojanů byla samozřejmě papírová lepenka od firmy THIMM a osvětlovací elektroniku dodala společnost Ross.sk. Občerstvení a nápoje zajistila Coca-Cola HBC a workshopem provázel zkušený moderátor Vítek Martinec.

Dejte hlavy dohromady!

Díky mixu účastníků v týmech mohl začít networking tak, aby stojan, který bude tým následně utvářet, splnil nejen konkrétní písemné zadání, ale také specifické požadavky retailu, spotřebitelské trendy i estetiku. Každý z členů týmu tak mohl svým dílem a zkušenostmi přispět k tomu, aby byl výsledný stojan funkční, konstrukčně bezvadný, výjimečný a hlavně aby dokázal přilákat pozornost spotřebitele. A pak už začalo odměřování, stříhání, lepení, kreslení, polepování… a také prověrka zručnosti pověřených členů týmu. A někdy také pořádná porce legrace.

Kreativitu podporovaly i pytle na odpadky

Záleželo na každém týmu, který z nabízeného materiálu pro svůj stojan použije. Základem všech stojanů se samozřejmě stala vlnitá lepenka, ale letos také LED osvětlení, které k přilákání pozornosti využily všechny týmy. A protože kreativitě se meze nekladly, dokázaly některé z nich pro svůj úspěch využít i plastové pytle, které původně sloužily pro ukládání odpadu. Jejich blankytně modrá barva totiž dokonale evokovala svěžest a vodní základ tělového spreje.

Bronz pro šikovné osvětlení produktu

I když ke konci časového limitu panovala v některých týmech mírná nervozita, po jeho uplynutí stálo před odbornou porotou šest rozsvícených POS stojanů. A jak porota okamžitě konstatovala, ve srovnání s předešlým ročníkem na nich byl patrný obrovský posun k lepšímu. Všech šest stojanů bylo funkčních a bylo by možné je použít v praxi. Nicméně pouze tři se mohly umístit na stupních vítězů. Bronzové místo získal 360stupňový stojan, jehož umístění produktu ve stojanu bylo po všech jeho stranách, takže produkt návštěvník viděl vždy, ať už přicházel z kteréhokoliv směru. Konzistenci a svěžest tělového spreje podtrhovalo nasvětlení jeho modré průsvitné lahvičky přímo zespodu, díky čemuž produkt na stojanu doslova zářil, čímž přitahoval pozornost.

Na stojanu, který obsadil stříbrnou pozici, porota ocenila soulad s produktem - ekologickými mycími tabletami. Korespondoval jak použitými barvami, tak také čistotou a samozřejmě evokoval jejich benefity. První místo si odnesl stojan, který jako jediný soutěžní exponát spotřebiteli ukazoval i výsledný efekt po použití propagovaného produktu. Kromě ekologických tablet do něj soutěžní tým umístil příjemně osvětlený prostor s dokonale umytým nádobím. Díky pomoci partnerů neměli účastníci workshopu problém pracovat s použitým materiálem a k dispozici jim byl i odborník s radou, jak správně zapojit osvětlení. Z workshopu si však odnesli mnohem víc - díky zkušenostem svých dočasných kolegů a poznámkám hodnotitelské komise se jim dostaly i rady a zákonitosti, jak POS funguje, co by měl obsahovat, které prvky přitahují pozornost a v neposlední řadě také praktické poznatky z retailu, aby byl funkční nejen teoreticky, ale i prakticky.

Pavel Neumann

Vyskytla se chyba v aplikaci. Obnovit stránku 🗙