26.08.2024

Effie: AKA pořádá již 27. ročník soutěže o nejefektivnější marketingovou kampaň v ČR

Novinka člena POPAI CE

V České republice se ceny Effie rozdělují již od roku 1997 a za dobu působení na českém trhu prošly soutěží tisícovky prací. „Internet a digitalizace ekonomiky přinesly ohromnou škálu nástrojů komunikace. To se logicky projevuje i v Effie. S tím souvisí i rozšiřování o nové kategorie a ceny a v neposlední řadě zefektivňování způsobu hodnocení,“ vysvětluje Kateřina Hrubešová, výkonná ředitelka AKA.

Sedmadvacátý ročník klade více než v minulosti klást důraz na komunikační obsah. „Staré známé „obsah je král“ platí víc a víc. Ve světě mnoha komunikačních platforem, podcastů a sociálních médií je zásadní zaujmout pozornost konzumenta. A to nejde bez kvalitního obsahu. Nicméně také stále platí: efektivita je jen jedna, a proto Effie i nadále poskytuje prostor plnoformátovým kampaním, digitálním kampaním, ale také kampaním z oblasti PR atd.,“ komentuje Ondřej Novák, projektový manager Effie a ředitel ASMEA.

Letošní novinkou bude cena pro Nejlepší využití audio obsahu, jejímž partnerem je společnost Active. Partnerem Effie se navíc stává také společnost C&See, která je nově patronem kategorie Obsahový marketing. Obě společnosti patří do mediální skupiny Czech Media Invest. Její ředitelka Martina Říhová k partnerství uvádí: „Bůh existuje. Je to obsah. A taky umění ho dobře využít. V CMImoc dobře víme, že pokud nemáte co říct, nepomůže sebelepší marketing. Zároveň ten skvělý obsah musíte dostat k lidem. Dává nám tak smysl stát se patronem content kategorií“.

K Effie neodmyslitelně patří také tradiční galavečer. Ten letošní bude s několika zajímavými změnami, které si nicméně organizátoři ještě nechávají pro sebe. Vyhlášení proběhne 14. listopadu v Kině Lucerna. O tom, kdo obdrží cenu Effie, rozhoduje nezávislá porota složená ze zástupců zadavatelů, komunikačních agentur, mediálních agentur, výzkumných agentur (členů sdružení SIMAR), zástupců odborných médií a zástupců Google i skupiny Prima. Letos bude porota opět vybírat ze šestnácti kategorií. Garantem kategorie PR je APRA. Partnerem výzkumné části je sdružení výzkumných agentur SIMAR. Partnery Effie dále jsou agentury IPSOS, Kantar a Ressolution, společnost Westfiled Rise. Mediálním partnery pak zůstávají FTV Prima a Marketing a Media.

Více na www.effie.cz

Doporučené aktuality

Kalendář akcí

Vyskytla se chyba v aplikaci. Obnovit stránku 🗙