V roce 2021
bylo zjištěno, že nastavené procesy pro in-store aktivity nevyhovují nové
situaci. Vyvinuly se nové procesy
řízení kampaní, které je možno zadávat a supervizovat na dálku. To
zásadně ovlivnilo i dodavatelské řetězce. Agentury musely být mnohem
flexibilnější. V současné době je klíčovým
slovem všeho, co se v retailu z pohledu zadavatelů děje, efektivita. Efektivita se týká nejen interních procesů,
ale i nabízených řešení. Upřednostňují se efektivní řešení, před
komplikovanými, nákladnými tailor made vystaveními.
Změnil se
spotřebitel a jeho nákupní zvyklosti. Tyto změny přetrvávají z období
pandemie, a také jsou způsobeny širší digitalizací retailu. Přibyly nám
samoobslužné pokladny, otevírají se další nové samoobslužné prodejny, které
poskytují nákup 24/7.
Spotřebitel
chce nakupovat efektivně. Díky vysoké inflaci a razantnímu zdražování velmi
často rozhoduje cena. Privátní značky dosáhly podílu 27 % z celkového zboží
prodaného v FMCG.
Zákazník chce nakoupit hned, ale chce nakoupit CHYTŘE. Nevidí důvod, proč by měl vydávat
více peněz, než je nezbytně nutné. Klíčové jsou stále letáky, které umožňují
chytrý (úsporný) nákup. Vzhledem k
těžké době spotřebitelé více zvažují, co koupí. Jsou ochotni si v
rozumné míře za kvalitu připlatit.