07.04.2025

Ideální obal: udržitelný, s minimem vzduchu a příjemný na pohled

Novinka člena POPAI CE

Nařízení PPWR mění požadavky na obaly – klíčovým faktorem se stává udržitelnost, minimalizace odpadu a efektivní využití prostoru.

Společnosti proto musí hledat inovativní řešení, která splňují přísnější normy, jsou ekonomicky výhodná a zároveň zaujmou zákazníky. V THIMMu sází na recyklovatelné obaly z vlnité lepenky, které spojují ekologickou odpovědnost s chytrým designem a funkčností.

„Správný obal má být v dnešní době z udržitelného materiálu. Měl by přenášet co nejméně přebytečného vzduchu. Musí být také dostatečně originální, aby zaujal spotřebitele a zároveň praktický. Tím vším se v THIMMu už delší dobu řídíme, a tak pro nás nové nařízení PPWR není ničím převratným. Vyrábíme obaly z vlnité lepenky, kterou lze recyklovat až pětadvacetkrát, a máme vlastní tým vývojářů, kteří se soustředí na to, aby obal dělal to, co má — prodával a byl funkční,”říká Martin Hejl, jednatel české společnosti THIMM.

Jedním z hlavních cílů PPWR je snížení objemu obalů a eliminace zbytečných výplní. Kompaktnější balení šetří materiál a zároveň výrazně optimalizuje logistiku díky snížení množství vzduchu – do kamionů či skladů se vejde mnohem více produktů, čímž dochází ke snížení uhlíkové stopy. Ve společnosti THIMM jsou v tomto několik let napřed — vyvíjejí obaly na míru, které maximálně využívají prostor a zároveň splňují požadavky na ochranu produktů i vizuální atraktivitu.

Kromě menšího množství vzduchu v obalech však rostou nároky i na jejich složení. Tlak na udržitelnost je zřejmý ve všech směrech a promítá se i do legislativy a požadavků spotřebitelů, kteří preferují ekologické, snadno recyklovatelné obaly z obnovitelných zdrojů. V tomto případě je ideální volba vlnitá lepenka, se kterou pracují ve společnosti THIMM. Díky svým vlastnostem je dnes ideálním materiálem pro výrobu obalů. Vyčnívá svojí pevností a flexibilitou pro různé druhy produktů. Vyrobit z ní lze prakticky cokoliv — od běžných obalů, přes displeje, až po model stíhačky nebo zajímavé obaly v podobě foodtrucků. Nové nařízení PPWR tomuto materiálu navíc nahrává a zároveň zpřísňuje pravidla pro plasty.

Roste také tlak na vzhled samotného obalu, který musí přispět k prodeji produktu. 

„Design obalu je často tím hlavním důvodem, proč si spotřebitel výrobek koupí. Stěžejní je propojit originální vzhled a zároveň funkčnost a praktičnost. U nás pro potisk využíváme speciální technologii digitálního tisku, která dokáže snadno personalizovat, rychle měnit design bez nákladných tiskových forem a přizpůsobit obal sezónním kampaním či speciálním edicím. Výsledkem je ekologické, efektivní a vizuálně působivé balení, které nejen chrání produkt, ale zároveň buduje vztah se zákazníkem, dodává Hejl.

O společnosti THIMM

Společnost THIMM je významným poskytovatelem řešení pro obaly a distribuci zboží. Portfolio udržitelných řešení zahrnuje přepravní a prodejní obaly z vlnité lepenky, kvalitní prodejní stojany (displeje) a tiskové produkty pro další průmyslové zpracování. Inovativními, jednoduchými a udržitelnými řešeními pomáhá společnost THIMM svým zákazníkům se odlišit a vytvořit si vlastní identitu na trhu. A právě tato zásadní orientace na zákazníka je hnacím motorem inovací a průkopnického ducha společnosti založené v roce 1949. Společnost THIMM proto důsledně investuje do rozvoje tržního zastoupení a inovativních technologií pro příští generaci. THIMM v současné době zaměstnává přibližně 2400 zaměstnanců ve dvanácti závodech v Německu, Francii, Polsku, Rumunsku a Česku a v roce 2023 dosáhl ročního obratu zhruba 560 milionů eur.


Kontakt pro média:

Andrea Harmuthová, Account Executive Topic PR

GSM: 732 810 980

E-mail: [email protected]

Doporučené aktuality

Kalendář akcí

Vyskytla se chyba v aplikaci. Obnovit stránku 🗙