NIQ : Věděli jste, že v počátku letošního roku jsme na českém trhu pozorovali dynamické změny? Navzdory stabilní a relativně nízké inflaci v České republice se cenová hladina rychloobrátkového zboží zvýšila více než dvakrát rychleji než jaká byla obecná míra inflace v tomto období. Jsme na počátku nové inflační vlny? A jak spotřebitelé reagují na rostoucí ceny? Nebo se opět oddáváme dražším a prémiovým produktům? Prozkoumejme společně tento fenomén podrobněji v naší poslední zprávě s názvem: Návrat k prémiu: Češi znovu chtějí víc.
Tato zpráva poskytuje podrobný přehled o vývoji českého maloobchodu v prvním kvartálu roku 2025. Dozvíte se zde nejen to, jak se vyvíjel trh s rychloobrátkovým zbožím (FMCG), ale také jaký byl vývoj z pohledu elektroniky a zboží dlouhodobé spotřeby (T&D), v obou případech se zaměřením na postoj Čechů k prémiovým/ějším produktům. Dozvíte se zde také, kde nakupujeme a proč, jaké faktory jsou pro nás důležité při volbě obchodu a mnoho dalšího.