Zřejmě nikdo nepochybuje o tom, že zaujmout v obrovské mase výrobků a služeb je čím dál tím těžší. Množství podnětů, které se na zákazníky valí, vede ke zvyšující se míře bannerové slepoty a únavě z reklam. Je proto stále složitější vystoupit z davu, upoutat pozornost nebo se dokonce zapsat do paměti zákazníků takovým způsobem, aby si značku či výrobek byli schopni vybavit v okamžiku nákupu.
Řešením mohou být pop-up prodejny, které v poslední době zažívají obrovský boom a těší se velké popularitě.
Emoce a zážitek
Například výzkum z roku 2021 provedený na University of South Carolina, College of Retail, kterého se zúčastnilo 600 maloobchodních prodejců z celého světa, ukázal, že 80 % značek má s pop-up prodejnami pozitivní zkušenost. 63 % respondentů uvedlo, že pop-up prodejny vnímají jako vynikající příležitost pro kontakt se zákazníky.
66 % značek považuje pop-up prodejny za prostředek ke zvýšení brand awareness, 46 % je potom využívá k představení nového produktu a ke zvýšení prodejů. „Hlavní kouzlo pop-up prodejen je v emocích a zážitku, který zákazníkům poskytují. Nejde v nich o pouhý prodej, ale nabízí přidanou hodnotu, která je dokáže vyčlenit z bezejmenné masy a přitáhnout pozornost,“ říká Dana Běloušková, ředitelka agentury POS Media, která má s pop-up formáty bohaté zkušenosti.