22.06.2025

Pop-up obchody jsou cestou z bannerové slepoty

Novinka člena POPAI CE

Pop-up formáty představují vynikající způsob, jak upoutat pozornost zákazníků, podpořit interakci a budovat zákaznickou věrnost. Jaké jsou v této oblasti trendy a proč se pop-upy těší takové oblibě?

Zřejmě nikdo nepochybuje o tom, že zaujmout v obrovské mase výrobků a služeb je čím dál tím těžší. Množství podnětů, které se na zákazníky valí, vede ke zvyšující se míře bannerové slepoty a únavě z reklam. Je proto stále složitější vystoupit z davu, upoutat pozornost nebo se dokonce zapsat do paměti zákazníků takovým způsobem, aby si značku či výrobek byli schopni vybavit v okamžiku nákupu.

Řešením mohou být pop-up prodejny, které v poslední době zažívají obrovský boom a těší se velké popularitě.

Emoce a zážitek

Například výzkum z roku 2021 provedený na University of South Carolina, College of Retail, kterého se zúčastnilo 600 maloobchodních prodejců z celého světa, ukázal, že 80 % značek má s pop-up prodejnami pozitivní zkušenost. 63 % respondentů uvedlo, že pop-up prodejny vnímají jako vynikající příležitost pro kontakt se zákazníky.

66 % značek považuje pop-up prodejny za prostředek ke zvýšení brand awareness, 46 % je potom využívá k představení nového produktu a ke zvýšení prodejů. „Hlavní kouzlo pop-up prodejen je v emocích a zážitku, který zákazníkům poskytují. Nejde v nich o pouhý prodej, ale nabízí přidanou hodnotu, která je dokáže vyčlenit z bezejmenné masy a přitáhnout pozornost,“ říká Dana Běloušková, ředitelka agentury POS Media, která má s pop-up formáty bohaté zkušenosti.

Obchodní centra zaručují návštěvnost

Podle vyjádření Dany Bělouškové je stále víc značek, které chápou, že pop-up prodejny a kiosky s sebou nesou celou řadu výhod. „Značky si tady mohou otestovat své produkty, získat zpětnou vazbu a zároveň významným způsobem podpořit interakci se zákazníky a budovat zákaznickou věrnost.“

Už z logiky věci jsou nejatraktivnější lokalitou pro umístění pop-upů hojně navštěvovaná nákupní centra. „Například vloni jsme pro klienta Coca-Cola u příležitosti MS v hokeji navrhli a realizovali fanzónu v OC Galerie Harfa. Fanzóna v sobě kombinovala prvky pop-upu a herní zóny. Koncept byl instalován po dobu šesti týdnů, denně byl v provozu dvanáct hodin a hostesky zde odpracovaly téměř dva tisíce hodin. Všechny aktivity byly neustále v obležení fanoušků a vydalo se přes pět tisíc dárků,“ popisuje popisuje Dana Běloušková úspěšnou realizaci.

Spojení pop-upů a eventů

Tento koncept navíc reflektuje další výrazný trend poslední doby – a totiž propojení pop-upů s vícedenními brandovými eventy. „Klienti si uvědomují, že pokud zážitek z pop-upu podpoří ještě eventem, jeho efekt se znásobí. Přitom jsou však náklady, které jsou s ním spojené, nesrovnatelně nižší, než kdyby si značka otevřela klasickou kamennou prodejnu.“ Podle již zmíněného průzkumu jednoznačně dominují pop-upy, které jsou instalované na tři až čtrnáct dní.

Pop-upy jsou přitom často spojeny s nějakou konkrétní událostí, jakou je například ukázka novinek z portfolia značky, připomenutí sezóny nebo svátky typu Valentýn či Vánoce. „Právě Vánoce jsou mezi klienty velmi oblíbené a pro značky představují ideální příležitost, jak ukázat šíři svého sortimentu, zvýšit brand awareness i prodeje. Vánoční bublinkový pop-up jsme navrhovali například pro značku Bohemia Sekt, přičemž jsme se soustředili především na spojení bublinek a zlaté barvy, která symbolizovala nejen Vánoce, ale i exkluzivitu produktu. Pop-up prodejny či kiosky zkrátka umožňují dát prostor kreativitě a neotřelým nápadům, které spolehlivě upoutají pozornost zákazníků,“ uzavírá Dana Běloušková.

Doporučené aktuality

Kalendář akcí

Vyskytla se chyba v aplikaci. Obnovit stránku 🗙