21.04.2025

3D reklama: Jak na inovace, které prodávají?

Novinka POPAI CE

Na dalším z řady inspirativních seminářů, které koncem března uspořádala asociace POPAI CE v pražském Magenta Experience Centru, měli jeho účastnící možnost načerpat inspiraci a dozvědět se zajímavé rady z oblasti výroby reklamních předmětů přímo od těch nejpovolanějších. O své zkušenosti se s nimi přišli podělit jejich tvůrci, kteří získali ocenění v soutěži Hvězda 3D reklamy 2024. Že reklamní předmět může být skutečně hezký, zajímavý a přinést jeho držitelům skvělý zážitek, dokázal hned první přednášející – Miroslav Křivánek, Branch Director ze společnosti Yashica, který představil vítěze kategorie Reklamní textil.

Trať na triku

Oficiální merch mistrovství světa v biatlonu NMNM 2024 obsahuje ponožky, rukavice, funkční tričko v unisex provedení, mikinu s kapucí a kapsou na přední straně v pánském a dámském provedení, čelenku, bandanu, stahovací vak na záda s vnitřní kapsou, funkční čepici a pletenou šálu s pletenou čepicí s bambulí. Pro zadavatele i pro společnost Yashica bylo důležité nejít tradiční cestou potisku katalogových triček, ale přinést něco opravdu spjatého se závodem. Na textilu se proto objevil prvek ve tvaru skutečné trati závodu, který se konal v Novém Městě na Moravě. A protože sada obsahuje různé prvky vytvořené z různých materiálů vyráběných na různých místech v zahraničí, bylo podle Miroslava Křivánka nemalou výzvou nejen udržení stejných odstínů barev, ale i včasný transport do České republiky.

Z dárků pro zaměstnance reklamní předmět

Na výrazný trend, který přináší svěží vítr do světa udržitelné 3D reklamy, poukázala Martina Hejlová, Regional Sales Manager ze společnosti THIMM. Na počátku jejich exponátu byla vlastně výroba reklamních předmětů pro vlastní zaměstnance, ambasadory a některé klienty. Jejich velká obliba dala nakonec vzniknout skutečným exponátům, které získaly přední ocenění v kategorii Reklamní nebo dárkový obal a příbal. Jsou vyrobeny z vlnité lepenky a mohly vzniknout díky dokonalé práci konstrukčního týmu a technologiím, jako je laserový výsek nebo digitální potisk s použitím vodou ředitelných barev. Tyto technologie jsou přátelské k životnímu prostředí a především umožňují výrobu v malých sériích a na míru klientovi. Vznikl tak i obal pro stolní hru Psina nebo adventní kalendář ve tvaru kamionu Royal Truck s náplní jerky a QR kódem, díky kterému si může obdarovaný ještě i zasoutěžit.

Lahev nabitá technologiemi

Výkonná technologie, stylový design, maximální praktičnost a především skvělý nápad, to vše stojí za úspěchem chytré lahve T-Mobile chytrá láhev HidrateSpark® TAP 680 ml Tritan™, která byla odměnou pro zaměstnance T-Mobilu a která získala 1. místo v kategorii Reklamní gastronomie a především titul Absolutní vítěz soutěže Hvězda 3D reklamy. Chytrá láhev na vodu, kterou pro klienta vytvořila společnost Brand Concept, sleduje pitný režim prostřednictvím aplikace v mobilním telefonu a každou hodinu se rozsvítí, aby majiteli připomněla, že se má napít. Příjem vody se v aplikaci aktualizuje pouhým přiložením smartphonu ke štítku NFC na láhvi. Barvy podsvícení je možné vybrat z mnoha odstínů, takže uživatel si ji může uzpůsobit jeho aktuální náladě. Samotná lahev je v barvě magenta, tedy „firemní“ barvě T-Mobilu.

Dárek nesmí skončit v šuplíku

Za nápaditost a propracovanost do nejmenších detailů získal 1. místo v kategorii Aplikace motivu na 3D Reklamu exponát Zakázková stavebnice zubařského křesla Dentsply Sirona. „Pro zákazníka jsme vyrobili stavebnici z originálních Lego kostek ve věrohodném tvaru jejich moderního zubařského křesla. Snažili jsme se, aby tvar stavebnice co nejvíc odpovídal realitě,“ popisuje Viktor Schwing, Head of Product & Marketing ve společnosti Valxon, kde stavebnice vznikla. Podle něj představuje největší výzvu vytvořit reklamní předmět tak, aby jej obdarovaný nezaložil do šuplíku. Díky tomu, že stavebnici sestavuje, si k ní navíc vytvoří i osobní vztah.

Koho se týká ESG reporting

Na nejrůznější detaily týkající reklamních výroby reklamních předmětů měli účastnící semináře možnost se zeptat přímo na místě i dalších oceněných přednášejících, kterých bylo celkem devět. Viera Černá, jednatelka společnosti RD Present, je navíc seznámila s aktuálními trendy v oblasti materiálů pro 3D reklamu a upozornila na povinnost firem provádět ESG reporting. Ten v minulosti povinně prováděly velké nadnárodní společnosti, nicméně v tomto roce se začne týkat také menších firem. A to těch, které splní alespoň dvě z následujících podmínek: mají nad 250 zaměstnanců, obrat vyšší než 40 mil. eur a aktiva přesahující 200 mil. eur a nefinančnímu reportingu se musí věnovat také firmy s více než 500 zaměstnanci nebo firmy kotované na burzách. Jak Viera Černá podotýká, této povinnosti je třeba věnovat se zavčas, aby nebyla na konci roku pro firmy velkým překvapením.

Pavel Neumann

Doporučené aktuality

Kalendář akcí

Vyskytla se chyba v aplikaci. Obnovit stránku 🗙