Polovina
dotázaných spotřebitelů považuje digitální reklamní plochy v prodejnách za
lepší než klasické formáty, jako jsou plakáty, letáky či polepy. Dalších 36 %
respondentů typ reklamní plochy příliš neřeší. U mladé generace ve věku 18–29
let je preference digitálních formátů výrazně vyšší — pozitivně je vnímá až 72
% z nich. Naopak senioři nad 60 let mají vůči digitální reklamě častěji
rezervovaný postoj.
Digitální
dotykové samoobslužné displeje si získaly výraznou oblibu, zejména u mladších
zákazníků. Věková skupina 18–29 let je využívá ráda v 77 % případů. I v celé
populaci je jejich obliba relativně vysoká (45 %). S rostoucím věkem však
popularita těchto zařízení klesá. Zajímavé je, že čtvrtina respondentů se s
nimi zatím vůbec nesetkala.
Samoobslužné
pokladny dnes pravidelně využívají téměř dvě třetiny spotřebitelů, u mladých
lidí ve věku 18–29 let je to dokonce téměř 80 %. Odmítavý postoj zastává 12 %
respondentů, především z řad starších zákazníků, kterým vadí ztráta lidského
kontaktu, ne vždy bezproblémové fungování zařízení a nutnost čekat na zásah
obsluhy při technických problémech.