18.05.2025

Na trh míří nový Mustang - černý kůň mezi hořkými pivy

Novinka člena POPAI CE

Pivovar Ostravar ze skupiny Pivovary Staropramen tento týden zahájil novou marketingovou kampaň, ve které představuje svou letošní novinku. Nový ležák Mustang Hořký.

 „Naše nové pivo má ambici stát se pomyslným černým koněm mezi hořkými pivy, řekl marketingový manažer pivovaru Dalibor Dubb. 

Mustang je aktuálně jednou z nejrychleji rostoucích značek na českém pivním trhu. V loňském roce si značka polepšila o 9,2 procent a plechovkové multibalení Mustang se stalo nejprodávanějším produktem ostravského pivovaru v maloobchodu. Z dat ostravského pivovaru dále vyplývá, že Mustang zaujal 10 % Čechů a každý třetí Čech už pivo ochutnal. Tím však ambice značky nekončí. 

Novinkou roku je ležák Mustang Hořký 

V letošním roce Ostravar rozšířil nabídku piv Mustang o nový hořký ležák Mustang Hořký. Typologicky se jedná o jednosladový ležák, který je uvařen výhradně z jednoho druhu ječného sladu. Vyniká především jemným sladovým tělem, robustní hořkostí a příjemně dlouhým hořkým dozníváním. Má objem alkoholu 5,1 procent a hořkost 35 IBU. Na trhu bude k dispozici v lahvích, plechovkách i sudech.  

Nový Mustang je uvařen z jednoho druhu sladu a vyniká příjemnou intenzivní hořkostí

Jak už je pro značku Mustang typické, nové pivo opět propojí tradiční české ležáky s moderními chutěmi. Základní surovinou při přípravě nového piva je tradiční chmel Sládek v kombinaci se silným hořkým chmelem Herkules. 

Pečlivý vývoj nového piva trval rok 

Vývoj nového piva trval jeden rok. Jeho předobrazem se stal speciál ze spilky Fantome, který v limitované várce uvařil Ostravar na sklonku minulého roku. „Ve srovnání s Fantome má Mustang Hořký vyladěnější a robustnější hořkost a mnohem delší hořké doznívání,” popisuje chuťový profil nového Mustangu obchodní sládek Vojtěch Slivoň. 

Novinku podpoří silná marketingová kampaň

Nový hořký ležák míří na trh s velkou marketingovou podporou a sloganem „Černý kůň mezi hořkými pivy. Reklamní kampaň pro Ostravar připravila agentura DDB, která se před třemi lety úspěšně zhostila představení pivovaru v rámci celonárodní distribuce ostravského piva. 

Marketingový tým značky Mustang s kreativní agenturou DDB hledal způsob, jak propojit vlastnosti divokého mustanga se samotným brandem a průsečík našli v chování a vzhledu černého koně. Černý kůň je osvobozen od spousty svazujících společenských pravidel a může si dělat věci skutečně po svém. To je něco, co pivovar Ostravar dělá už dlouho, a to se v nové kampani podařilo pojmenovat.

Režie TV spotu se ujal Petr Dvořák pod produkcí Punk Films. „Náš nový TV spot je spjatý s domovským městem Mustangu. Točili jsme ho na ikonických ostravských místech a ve spotu si zahrál i náš obchodní sládek Vojtěch Slivoň, prozradil manažer značky Mustang Dalibor Dubb. 

Komunikační koncept se snaží zachytit rebelský charakter značky a staví Mustang do role nečekaného hráče, který dokáže překvapit a zaujmout v kategorii, kde dominují velké a známé značky. Nová kampaň oslavuje individualitu, odvahu vystoupit z řady a chuť objevovat nové chutě mimo zavedené stereotypy. 

Současná marketingová kampaň však bude ještě intenzivnější a nový Mustang Hořký se objeví v televizi, v online, v PR i na hudebních eventech. 

Role ambasadora značky Mustang se zhostil rapper Marpo se svým specifickým hudebním stylem. „Mustangu se úspěšně daří propojovat tradiční přednosti českého piva s moderními chutěmi. Marpo také pracuje s více styly. Dokáže skvěle propojit rap, rock a country a lidi to strašně baví. Moc se na spolupráci těšíme, říká závěrem Dalibor Dubb, manažer značky Mustang. 

O značce Mustang

LINK na TVC: Mustang Hořký - Černý Kůň mezi hořkými pivy (30s)

Mustang je aktuálně jednou z nejrychleji rostoucích značek na českém pivním trhu. Poprvé se Mustang představil veřejnosti v roce 2016, když zaujal jedenáctistupňovým ležákem kořeněným divokým chmelem Kazbek. Mustang propojuje tradiční české pivovarnictví s moderním přístupem a chutěmi. 

Obecné informace  
Pivovar Ostravar patří k nejstarším dobře fungujícím podnikům na území města Ostravy. Pivovar se dlouhodobě koncentroval 
na region, z nějž pochází. V roce 2022 zahájil plošnou distribuci vybraných značek po celé republice. Více informací najdete na www.ostravar.cz. 

Pivovary Staropramen jsou s celkovým prodejem okolo 3 milionů hl druhým největším producentem piva v České republice. Značka Staropramen navíc patří k nejznámějším a nejprodávanějším českým pivním značkám v zahraničí. Milovníci piva si ji mohou vychutnat ve více než 30 zemích. 

Od roku 2013 patří Pivovary Staropramen do kanadsko-americké skupiny Molson Coors Beverage Company, která je z pohledu objemu uvařeného piva pátou největší pivovarnickou společností na světě. Díky zázemí silné mezinárodní společnosti mohou Pivovary Staropramen šířit slávu českého piva v zahraničí, ačkoliv si zachovávají silnou lokálnost. 
 

Kontakt / Pro více informací kontaktujte 
Denisa Mylbachrová | Manažerka komunikace a tisková mluvčí| Pivovary Staropramen s.r.o.,  
Nádražní 84, Praha 5, T 606 084 692 | 
[email protected] 

Martin Procházka | agentura WALKER&LAMBERT | Keltičkova 1906/46, Ostrava  

T 603 480 824 | 596 112 046 | [email protected] 

Doporučené aktuality

Kalendář akcí

Vyskytla se chyba v aplikaci. Obnovit stránku 🗙