04.12.2024

POPAI AWARDS 2024 - rekordní ročník soutěže ocenil nejlepší projekty v retailu

Novinka POPAI CE

Již po šestnácté přinesla POPAI AWARDS spoustu inspirace a inovativních retailových projektů, které soutěžily v tomto historicky nejúspěšnějším ročníku soutěže s rekordním počtem exponátů. Celkem 128 retailových řešení a koncepcí změřilo své síly ve dvaceti soutěžních kategoriích.

V rámci soutěžních kategorií byly hodnoceny komunikační prostředky v retailu, prvky vybavení interiérů obchodů, komplexní store koncepty, inovativní a ekologicky šetrné in-store realizace a další. V samostatných soutěžních kategoriích se představily novinky z oblasti digitálních médií a integrované in-store kampaně.

Soutěžní expozice byla součástí prestižní retailové události POPAI DAY 2024, která proběhla 28. 11. 2024 v prostorách kongresového centra O2 universum v Praze 9, a výsledky soutěže byly slavnostně vyhlášeny na galavečeru této akce.

Tato mezinárodně uznávaná soutěž je propojena s dalšími světovými soutěžemi a nabízí možnost zvýhodněné účasti v celoevropské soutěži Shop! AWARDS Paris i v globální soutěži Shop! Global Awards.

Absolutním vítězem celé soutěže se stal projekt L´ORÉAL VIRTUÁLNÍ ZRCADLO, který do soutěže přihlásila společnost DAGO.

Značka L’Oréal Paris zlepšuje nejen produkty, ale i služby v oblasti krásy za pomoci nejnovějších technologií, inovací a umělé inteligence. To vše dalo vzniknut diagnostickému nástroji, aplikaci Skin Genius. Ta poskytuje spotřebitelům doporučení na základě získaných personalizovaných informací o jejich pleti. Tato virtuální služba slouží spotřebitelkám také přímo v místě prodeje, kde může výrazně usnadnit nákupní rozhodnutí a poskytnout maximální spokojenost z efektivity nákupu. Spodní část podstavce obsahuje edukační část o zmíněné aplikaci včetně QR kódu pro její načtení. Zájemkyně o analýzu pleti následně umístí svůj mobilní telefon do držáku, kterému tvoří zázemí velké kruhové světlo. Po spuštění aplikace je možné aktivně pracovat s nastavením světla, které díky možnosti volby mezi teplým a studeným svícením a nastavením intenzity zachycuje potřebné detaily pleti. Vystavení také obsahuje produkty, které si uživatelky mohou zakoupit na základě výsledného doporučení. Je tedy čas na jedinečný zážitek během nákupu kosmetiky a beauty produktů.

Cenu za kreativitu získal projekt A. C. SPARTA PRAHA - FAN SHOP od společnosti Moris design. Nová prodejna na letišti Václava Havla s impozantní rozlohou 274 m² představuje jeden z největších sportovních klubových fanshopů v zemi. Design prodejny, kombinující černou a červenou barvu s prvky dřevodekoru a tahokovu, odkazuje na přezdívku "železná Sparta". Nejvýraznější je světlený T-Board u vstupu do prodejny, dominantní prvkem je centrální pódium se stropním kruhovým osvětlením, uprostřed prodejny.

Jako nejlepší materiálová a technická inovace byl oceněn IN-STORE BRAND EXPERIENCE MODULÁRNÍ ENDCAP, který v soutěži představila společnost Plzeňský Prazdroj.

Endcap je vyvinut v rámci In-store Brand Experience a jeho primárním účelem je vizibilita značky, zaujetí spotřebitele a purchase reminder. Je určen pro umístění do čela regálu v off trade, a to jako vstupní čelo pivní sekce nebo v jiné části obchodu. Endcap je tvořený univerzální konstrukcí osazenou 75" displejem a dekorem, který je možné kdykoli změnit v rámci plánu propagace. Pro účely rebrandingu jsou v současné době vytvořeny 4 dekory a další 2 jsou ve vývoji. Displej zobrazuje aktuální video spoty, které mají za úkol zaujmout spotřebitele a umožnit mu vcítit se do příběhu dané značky.

Vyskytla se chyba v aplikaci. Obnovit stránku 🗙