Nedávná analýza průzkumu
FMCG Gurus pro ProVeg Česko z listopadu 2024 odhaluje klíčové příležitosti pro
značky, které se chtějí sladit se spotřebitelskými hodnotami a těžit z
rostoucího trendu zájmu o rostlinnou stravu a udržitelnost.
Níže uvedená data jsou
přímo z České republiky:
V průběhu posledních dvou let hlásí
změnu své stravy 53,5 % dotázaných. Mezi časté změny
kromě konzumace méně zpracovaných potravin patří také omezení masa a dalších
živočišných produktů či příklon k veganské či vegetariánské stravě.
Praktické kroky pro
značky
Aby
značky uspěly v tomto měnícím se prostředí, měly by zvážit následující
strategie:
- Rozšířit dostupnost: Zajistit, aby
byly rostlinné produkty široce dostupné jak v městských, tak venkovských
oblastech.
- Zvýšit transparentnost: Používat
jasné a konzistentní označování a certifikace k budování důvěry spotřebitelů.
- Zdůraznit dvojí přínos: Upozornit
na zdravotní a environmentální výhody rostlinné stravy.
- Zapojit se do vzdělávání: Vytvářet
kampaně, které informují spotřebitele o udržitelnosti a o tom, jak jejich volby
mohou mít dopad.
- Neustále inovovat: Být v čele
potravinových inovací, zkoumat nové ingredience a výrobní metody.
Čeští
spotřebitelé a spotřebitelky se obávají různých dopadů na životní prostředí,
přičemž mezi hlavní problémy patří odlesňování (73 %), uhlíkové emise (68,5 %)
a globální oteplování (61 %). V posledních dvou letech podnikli dotázaní z
Česka kroky ke snížení svého dopadu na životní prostředí, což ovlivňuje i
potravinové značky a retailové řetězce. Zajímavé je, že dotázaní uvedli: 38,5 %
si vybralo jeden produkt před jiným, protože byl ekologičtější, 45 % se více
snažilo najít ekologičtější potravinové značky a 31,5 % změnilo maloobchodníka
na takového, který je více ekologický.
„Průzkum ukazuje, že zákazníci a zákaznice chtějí mít
jasné informace o udržitelnosti – 67 % by je rádo vidělo na obalu produktu a 44
% na místě prodeje. Certifikace V-Label jim přesně takovou orientaci usnadňuje,“ uvedl Martin Ranninger, spoluředitel ProVeg Česko.
zdroj: FMCG Gurus,
November 2024, Czech republic, sample 800
Zdroj obrázku:
Unsplash.com / Shannon Nickerson
