Rok 2024 v kostce:
- FMCG trh zaznamenal v roce 2024 mírné oživení, nerost už jen díky zvyšujícím se cenám, ale i většímu množství prodaného zboží
- Češi jsou i nadále promočními mistry Evropy, nicméně promoční spirála se v uplynulém roce zastavila a podíl zboží prodaného v akcích se v celoročním úhrnu již nenavyšoval, což je významná změna oproti předchozím dvěma (inflačním) rokům
- Privátní značky v uplynulém roce i nadále mírně posilovaly, jejich podíl v rámci FMCG je 27% tržeb, z hlediska prodaných ks je to dokonce o 10 p.b. více
- Trh s Tech & Durables zbožím se ve stejném roce stabilizoval
- Vzhledem k tomu, že kupní síla Čechů v porovnání se zbytkem Evropy v posledních 2 letech poklesla, jsou Češi na prahu roku 2025 poměrně pesimističtí, a to hlavně co se týče očekávání budoucího vývoje cen potravin, energií, ale také například vývoje politické situace ve světě. To vše i přes pozitivní vývoj na FMCG i T&D trzích a celkový růst spotřebitelské důvěry a očekávání ekonomů.