Český prodejce jízdních kol Bikero převezme s koncem ledna společnost Cycology. Součástí transakce jsou e-shop a kamenné prodejny s ročními tržbami kolem 90 milionů korun. Pro Bikero je tato investice dalším z klíčových kroků strategického rozvoje na trhu jízdních kol a cyklistického vybavení pro širokou veřejnost. Cenu se obě strany rozhodly nezveřejňovat.
Posilování svého tržního podílu je pro Bikero dlouhodobě deklarovaným cílem. „Těší nás, že každoročně rosteme dvojciferným tempem na trhu, který stále čelí mnohým výzvám. Akvizice Cycology do této strategie dobře zapadá, umožní nám výrazně rozšířit zákaznickou základnu, produktové portfolio a posílit i nadstandartní servis,“ říká Jan Coufal, spoluvlastník společnosti Bikero, podle kterého jde v segmentu prodejců jízdních kol o nejvýznamnější transakci v posledních několika letech.
Firma Cycology vznikla v roce 2013 s působností zejména na severu Čech. Vedle vlastního e-shopu ji tvoří také prodejna v Liberci a Jablonci nad Nisou. Bikero hodlá značku Cycology i její prodejny zachovat a se svým zázemím a know-how ji podporovat v dalším rozvoji. Bikero kupuje v Cycology 90 procent, zbylý podíl pak získá současný jednatel společnosti Ondřej Bereckei.